Regulamin

Bydgoszcz, 1 listopada 2023 roku

Regulamin organizacyjny jest ustanowiony dla podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
działającego pod firmą S-Med Gabinety Lekarskie Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Bukowa 5, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS: 0001064685, NIP: 9671469970; REGON: 526716435, zwany dalej Zakładem Leczniczym
lub Podmiotem Leczniczym.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Postanowienia ogólne

§1

1. Na podstawie art. 23 § 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. 2011 Nr 112 poz. 654) zostaje ustanowiony Regulamin organizacyjny, który jest wewnętrznym dokumentem organizacyjnym S-Med Gabinety Lekarskie Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy
(85-625), ul. Bukowa 5, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem
KRS: 0001064685.

2. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:

a) Regulamin – niniejszy dokument organizacyjny.
b) Pacjent – osoba zwracająca się o udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych lub osobę wykonującą zawód medyczny.
c) Osoba wykonująca zawód medyczny – osoba uprawniona na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz osoba legitymująca się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub określonej dziedzinie medycyny.
d) Kierownik – zarząd Podmiotu Leczniczego lub osoby pełniące funkcję Dyrektora.
e) Dokumentacja medyczna – dokumentacja medyczna w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

3. Regulamin organizacyjny jest dokumentem wewnętrznym określającym sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy, w tym w szczególności:

a) Cel i zadania Podmiotu Leczniczego.
b) Strukturę organizacyjną Podmiotu Leczniczego.
c) Organizację, zadania i warunki współdziałania jednostek i komórek organizacyjnych Podmiotu Leczniczego.
d) Rodzaj działalności leczniczej wykonywanej przez Podmiotu Leczniczy.
e) Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy.
f) Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy.
g) Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy, w tym organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat.
h) Prowadzenie dokumentacji medycznej.
i) Przetwarzanie danych osobowych w podmiecie leczniczym.
j) Tryb składania skarg i wniosków.
k) Postanowienia końcowe.

Cel i zadania Podmiotu

§2

1. Podmiot Leczniczy jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art. 4 § 1 pkt 1 Ustawy, udzielającym świadczenia zdrowotne.
2. Podmiot Leczniczy jako podmiot prowadzący działalność leczniczą wpisany jest do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę
Kujawsko – Pomorskiego pod numerem księgi rejestrowej 000000267904.
3. Celem Podmiotu jest organizowanie i udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz podejmowaniu innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykonywania w stosunku do Pacjentów wymagających udzielenia świadczeń.
4. Do podstawowych zadań Podmiotu Leczniczego należy udzielanie świadczeń z zakresu:
a) ambulatoryjnej opieki zdrowotnej,
b) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
c) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości świadczeń zdrowotnych,
d) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, zakładami pracy, organizacjami, stowarzyszeniami,
e) działania mające na celu profilaktykę zdrowia.

Struktura organizacyjna Podmiotu Leczniczego

§3

1. Jednostką organizacyjną Podmiotu Leczniczego jest: S-MED Gabinety Lekarskie Sp. z o.o.
z siedzibą w Bydgoszczy (85-625), ul. Bukowa 5.
2. Komórki organizacyjne Podmiotu Leczniczego są:
a) Poradnia psychiatryczna,
b) Poradnia neurologiczna,
c) Poradnia psychologiczna,
d) Poradnia geriatryczna,

Organizacja, zadania i warunki współdziałania jednostek i komórek organizacyjnych Podmiotu Leczniczego

§4

1. Do zadań jednostek organizacyjnych Podmiotu Leczniczego należą, w szczególności:
a) realizacja świadczeń zdrowotnych i innych zadań o których mowa w Ustawie;
b) organizacja bieżącego funkcjonowania Podmiotu Leczniczego w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno – leczniczym, pielęgnacyjnym, administracyjno – gospodarczym;
c) opracowanie sprawozdań z działalności Podmiotu Leczniczego do właściwych organów administracji publicznej;
d) prowadzenie baz danych związanych z działalnością Podmiotu Leczniczego;
2. Do zadań komórek organizacyjnych Podmiotu Leczniczego należy w szczególności udzielanie świadczeń zdrowotnych służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu
i poprawie zdrowia w zakresie danej specjalności poradni specjalistycznej.

§5

1. Podczas przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym uwzględnia się normy wynikające z Ustawy, Regulaminu, umów cywilnoprawnych zawartych
z ubezpieczycielami oraz umów cywilnoprawnych zawartych z innymi podmiotami świadczącymi usługi na rzecz Podmiotu Leczniczego jako podwykonawcy.
2. Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych z zachowaniem należytej staranności, przy uwzględnieniu wskazań aktualnej wiedzy medycznej, praw pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

§6

1. Podmiotem Leczniczym kieruje Kierownik Podmiotu Leczniczego.
2. Kierownik podmiotu wykonuje wszystkie obowiązki i prawa, jakie na podmiot leczniczy nakładają̨ powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzi sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
3. Podmiot Leczniczy zapewnia udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny lub inne osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje
i uprawnienia oraz spełniające wymagania zdrowotne określone w odrębnych przepisach.
4. Szczegółowy zakres czynności współpracowników Podmiotu Leczniczego określa umowa
o świadczenie usług na rzecz Podmiotu Leczniczego.
5. Jednostki oraz komórki organizacyjne Podmiotu Leczniczego, w tym osoby wykonujące pracę czy też świadczące usługi na rzecz Podmiotu Leczniczego, obowiązane są do współdziałania
w zapewnieniu sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno – leczniczym, pielęgnacyjnym, administracyjno – gospodarczym;
6. Podmiot Leczniczy zapewnia pomieszczenia i urządzenia wykorzystywane do udzielenia świadczeń zdrowotnych, odpowiadające wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalności leczniczej oraz zakresowi udzielanych świadczeń zdrowotnych;
7. Pacjent korzystający z świadczeń zdrowotnych oferowanych przez Podmiot Leczniczy oświadcza, iż zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i się z nim zgadza.

Rodzaj działalności leczniczej wykonywanej przez Podmiotu Leczniczy

§7

Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą w postaci ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych

Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy.

§8

Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie wymienionym w §3 pkt. 2
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy.

§9

1. Świadczenia zdrowotne udzielane są̨:
a) w zakresie, o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt Regulaminu – w pomieszczeniach
S-MED Gabinety Lekarskie Sp. z o.o., ul Bukowa 5 , 85-625 Bydgoszcz
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy, w tym organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

§10

Podmiot Leczniczy udzielając świadczeń zdrowotnych uwzględnia prawa i obowiązki Pacjenta wynikające z odrębnych przepisów, zasady obowiązujących standardów medycznych, a także wymogi wynikające z obowiązujących przepisów prawa w odniesieniu do Podmiotu Leczniczego.

§11

1. Informacja o godzinach otwarcia Podmiotu Leczniczego jest umieszczona w miejscach ogólnie dostępnych dla Pacjentów, stronie internetowej podmiot, social mediach, a także na drzwiach wejściowych placówki.
2. Co do zasady, aby pacjent mógł skorzystać z usług świadczonych przez Podmiot Leczniczy winien zarejestrować się na wizytę: osobiście, za pośrednictwem osoby trzeciej w rejestracji Podmiotu Leczniczego, telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie internetowej podmiotu oraz portal ZnanyLekarz i MyDr EDM.
3. Po zakończonej rejestracji Pacjent otrzymuje informację o terminie konsultacji rodzaju zaplanowanego świadczenia zdrowotnego, miejscu wykonania świadczenia zdrowotnego, wysokości opłaty za świadczenie zdrowotne, niezbędnych dokumentach do udzielenia świadczenia zdrowotnego.
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
5. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu Leczniczego w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest okazać na wezwanie pracownika Podmiotu Leczniczego dokument potwierdzający tożsamość, numer PESEL, numer dowodu osobistego.
6. Pacjent zobowiązany jest zgłosić się punktualnie, w ustalonym terminie na konsultację udzielaną w ramach Podmiotu Leczniczego. W razie niemożności wypełnienia powyższego obowiązku, pacjent jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Podmiot Leczniczy o takiej okoliczności.
7. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo odstąpienia od wcześniej ustalonego terminu konsultacji, w przypadku wystąpienia takich okoliczności po stronie Podmiotu Leczniczego, które uniemożliwią udzielenie świadczenia zdrowotnego zgodnie z najwyższymi standardami, przy uwzględnieniu zarówno brzmienia niniejszego Regulaminu, jak i treści Ustawy i praw pacjenta. Przez okoliczności uniemożliwiające wykonanie świadczenia zdrowotnego rozumie się takie okoliczności, które były nie do przewidzenia w chwili ustalania terminu świadczenia zdrowotnego z pacjentem (na przykład awarie systemów wewnętrznych). W razie zaistnienia powyższych okoliczności Pacjent jest informowany przez Podmiot Leczniczy o aktualnym stanie rzeczy.
8. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo odstąpienia od wcześniej ustalonego terminu konsultacji, w przypadku decyzji lekarza o zmianie kolejności konsultacji ze względu na stan zdrowia pacjenta (pacjent, który według lekarza wymaga natychmiastowej konsultacji) winien być przyjęty bez zbędnej zwłoki. W razie zaistnienia powyższych okoliczności Pacjent jest informowany przez Podmiot Leczniczy.

§12

Z zastrzeżeniem innych postanowień́ niniejszego Regulaminu, jednym z warunków wykonania świadczenia zdrowotnego – zabiegu przez Podmiot Leczniczy na rzecz Pacjenta jest wyrażenie przez Pacjenta pisemnej świadomej zgody na zabieg na formularzu stosowanym przez Podmiot Leczniczy. Wyrażenie pisemnej świadomej zgody wymagane jest przed wykonaniem każdego zabiegu – jeżeli takowy jest oferowany przez Podmiot.

§13

1. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania świadczenia zdrowotnego
w następujących przypadkach:
a) pacjent nie wyraził świadomej zgody na wykonanie świadczenia zdrowotnego lub zgoda nie została udzielona w sposób prawidłowy, tj. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) stan Pacjenta wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych środków, które mogłyby w ocenie personelu Podmiotu Leczniczego wpłynąć na wystąpienie ewentualnych powikłań w związku z wykonywanym świadczeniem zdrowotnym lub uniemożliwić lub utrudnić wykonanie świadczenia;
c) pacjent nie zastosował się̨ do zaleceń personelu Podmiotu Leczniczego co do konieczności przygotowania się̨ w określony sposób do świadczenia, w tym w szczególności do wykonania niezbędnych badań oraz przedłożenia ich w Podmiocie Leczniczym we wskazanym terminie;
d) w ocenie lekarza pacjent nie kwalifikuje się̨ do wykonania danego świadczenia, w tym
w szczególności z uwagi na przedstawione przez Pacjenta wyniki badań, a także z innych względów o charakterze medycznym lub zdrowotnym;
e) pacjent nie wyrazi zgody na czynności, których podjęcie jest konieczne do prawidłowego wykonania świadczenia, w tym w szczególności odmówi udzielenia informacji lub nie udzieli niezbędnych informacji koniecznych do prawidłowego wykonania świadczenia przez Podmiot Leczniczy, bądź nie wypełni wszystkich stosowanych i wymaganych formularzy
w Podmiocie Leczniczym;
f) pacjent nie dokona płatności za usługę̨ w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

§14

1. Świadczenia zdrowotne w Podmiocie Leczniczym udzielane są odpłatnie.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzone świadczenie zdrowotne została określona w cenniku Podmiotu Leczniczego.
3. Co do zasady, cena udzielanego przez Podmiot Leczniczy świadczenia zdrowotnego nie zawiera podatku VAT.
4. Cennik świadczeń zdrowotnych dostępny jest dla pacjentów w punkcie rejestracji Podmiotu Leczniczego oraz na stronie internetowej Podmiotu.
5. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do zmiany cennika świadczeń zdrowotnych.

§15

1. Płatności za świadczenie zdrowotne udzielone w Podmiocie Leczniczym dokonywane jest przez pacjentów w dniu ich wykonania, bezpośrednio przed lub po zrealizowaniu usługi (w zależności od specyfikacji konsultacji, podmiot zastrzega iż opłata za konsultację może być pobrana przed wizytą).
2. Płatności za usługi realizowane są̨ gotówką, kartą płatniczą (kredytową) lub przelewem na wskazany rachunek bankowy wraz z ustaleniem terminu płatności. W przypadku dokonania płatności w formie przelewu bankowego, pacjent winien okazać dowód przelewu.
3. Pacjent jako potwierdzenie zakupu usługi w Podmiocie Leczniczym otrzymuje paragon lub fakturę VAT.
4. W razie nieuregulowanych należności przysługujących Podmiotowi Leczniczemu, Podmiot Leczniczy podejmie stosowne działania mające na celu egzekucję nieuregulowanych należności, w tym także skieruję sprawę na drogę postępowania sądowego
§ 16
1. Pacjent podpisuje oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o jego stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia. Niniejsze oświadczenie stanowi integralną część dokumentacji medycznej.
2. Pacjent podpisuje oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia. Niniejsze oświadczenie stanowi integralną część dokumentacji medycznej.

§ 17

1. Każdy pacjent korzystający z usług Podmiotu Leczniczego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu oraz innych wewnętrznych regulacji dotyczących zasad świadczenia usług, które zostaną mu udostępnione w Podmiocie Leczniczym.
2. Korzystając z usług Podmiotu Leczniczego pacjent ma obowiązek przede wszystkim do przestrzegania zakazu wnoszenia i spożywania na terenie Podmiotu Leczniczego napojów alkoholowych, środków odurzających, palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych oraz innych substancji, które mogłyby zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta, lub też powodować lub zwiększać ryzyko powikłań, zarówno podczas, jak i po zabiegu.
3. Podmiot Leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy, przedmioty wartościowe i pieniądze pozostawione bez nadzoru i w miejscu do tego nieprzeznaczonym.
4. W razie dokonania przez pacjenta szkody z winy pacjenta w mieniu będącym własnością Podmiotu Leczniczego, szkody te zostaną usunięte na koszt pacjenta.
5. Pacjent zobowiązany jest do poszanowania mienia innych pacjentów, zachowania zasady ciszy w poczekalni przeznaczonej dla pacjentów, zachowania się w sposób nieuciążliwy dla pozostałych pacjentów Podmiotu Leczniczego i zachowania czystości przestrzeni Podmiotu Leczniczego, z której korzysta. Pacjent zobowiązuje się do przestrzegania norm społecznego zachowania, szanując zasady godności i prywatności innych pacjentów oraz personelu Podmiotu Leczniczego.

§ 18

1. Pacjent ma prawo do otrzymania pełnej i kompleksowej informacji o świadczeniu zdrowotnym ( konsultacji).
2. W czasie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do poszanowania godności
i intymności.
3. W przypadku porady lekarskiej (tzw. konsultacji) lekarz:
a) przeprowadza wywiad oraz stosowne badania;
b) wskazuje rozpoznanie;
c) oznacza przebieg prawidłowego leczenia zdiagnozowanego przypadku;
d) wystawia skierowanie na przeprowadzenie dodatkowych badań, recepty lub zalecenia, zaświadczenia o stanie zdrowia pacjenta,
e) wypełnia dokumentację medyczną pacjenta zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 19

1. Pacjenci Podmiotu Leczniczego nie mogą̨ :
a) samowolnie korzystać ze sprzętów i aparatury służących do realizacji świadczeń,
b) samodzielnie uruchamiać i wyłączać aparaturę medyczną,
c) wchodzić do pomieszczeń́, w których realizowane są̨ świadczenia, bez zgody personelu Podmiotu Leczniczego,
d) zakłócać realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.

Prowadzenie dokumentacji medycznej

§ 20

1. Podmiot Leczniczy prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
2. Dokumentacja medyczna zawiera:
a) oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości (imię̨ i nazwisko; datę̨ urodzenia; oznaczenie płci; adres miejsca zamieszkania; numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość́; w przypadku, gdy Pacjentem jest osobą małoletnią, całkowicie ubezwłasnowolnioną lub niezdolną do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię̨ przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania),
b) opis stanu zdrowia pacjenta lub udzielonych mu świadczeń zdrowotnych,
c) datę̨ sporządzenia dokumentacji medycznej.

§ 21

1. Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną na pisemny wniosek.
2. Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć Kierownik Podmiotu Leczniczego, upoważniona rejestratorka.
3. W razie uznania, że udostępnienie dokumentacji medycznej jest niemożliwe, decyzja odmowna wraz z podaniem przyczyny powinna posiadać formę pisemną.
4. Dokumentacja medyczna może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby upoważnionej oraz po potwierdzeniu tożsamości osoby odbierającej dokumentację medyczną. Odbiór dokumentacji medycznej pacjent potwierdza własnoręcznym podpisem na dokumencie wydania dokumentacji medycznej.
5. Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną:
a) pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź́ osobie upoważnionej przez pacjenta,
b) podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
c) organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań́, w szczególności kontroli
i nadzoru,
d) Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
e) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek,
f) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem,
g) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów,
h) zakładom ubezpieczeń́,
i) lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji
w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia.
6. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
a) do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych albo
w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć́;
b) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku,
c) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować́ zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
d) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
e) na informatycznym nośniku danych.
7. za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot Leczniczy nie pobiera opłaty.
8. współdziałanie Podmiotu Leczniczego z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
a w szczególności praw pacjenta.

§ 22

1. Podmiot Leczniczy prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach:
a) Podmiotu Leczniczego,
b) Archiwum zewnętrznym, zgodnie z zawartą umową (MyDr EDM, ZnanyLekarz).

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W PODMIOCIE LECZNICZYM

§ 23

1. Administratorem danych osobowych jest Podmiot Leczniczy.
2. Dane osobowe będą̨ przetwarzane przez Administratora danych w celu:
a) udzielenia świadczenia zdrowotnego (w tym, wystawienia skierowania, recepty) – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
b) realizacji praw pacjenta (przechowywania dokumentacji medycznej, jej udostępniania, jak również̇ realizacji obowiązku informacyjnego) – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych,
c) tworzenia dokumentacji medycznej indywidualnej zewnętrznej – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
wykonywania badań statystycznych – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
d) przekazania informacji do Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
e) wystawienia na państwa życzenie faktury VAT – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
f) kontaktu telefonicznego w sprawie wizyty.
3. Przetwarzane dane osobowe mogą̨ być́ wykorzystywane przez Administratora danych
ze względu na jego interes prawny w związku z przesłaniem, aktualnych promocji w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW

§ 24

1. Pacjent może składać́ skargi i wnioski dotyczące działalności Podmiotu Leczniczego.
2. Skargi i wnioski należy składać́:
a) w Recepcji Podmiotu Leczniczego;
b) Za pośrednictwem poczty Polskiej lub innej placówki wysyłkowej na adres:
Prezes Zarządu
S-Med Gabinety Lekarskie Sp. z o.o.
ul. Bukowa 5
85-625 Bydgoszcz

3. W celu rozpoznania skargi (wniosku), zgłaszana przez Pacjenta skarga (wniosek) powinna zawierać́ co najmniej:
a) dane osoby zgłaszającej skargę̨ (wniosek): imię̨ i nazwisko, adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu,
b) informację o świadczeniu, którego dotyczy skarga (wniosek): rodzaj świadczenia, termin wykonania, adres Podmiotu Leczniczego,
c) przedmiot skargi (wniosku).
4. Skargi (wnioski) będą̨ rozpatrywane w terminie do 30 dni roboczych od dnia ich wpływu.
5. Niezależnie od powyższego, pacjent zobowiązany jest stawić się̨ w Podmiocie Leczniczym osobiście w terminie wskazanym przez Podmiot Leczniczy (termin uzgodniony z pacjentem)
w celu umożliwienia personelowi Podmiotu Leczniczego weryfikację zgłaszanych zastrzeżeń przez pacjenta, jeżeli w ocenie Podmiotu Leczniczego taka wizyta okaże się̨ w danym przypadku konieczna na potrzeby oceny zasadności zgłaszanej skargi.
6. W przypadku niestawienia się̨ pacjenta na wizytę̨, o której mowa w punkcie 5, uzgodniony zostanie nowy termin kolejnej wizyty. Trzykrotne niestawienie się̨ pacjenta na uzgodnionej wizycie jest równoznaczne z zamknięciem procesu rozpatrywania skargi (wniosku) złożonej przez pacjenta. W celu sprawnego przebiegu procesu rozpatrywania skargi (wniosku) wizyta powinna zostać́ zrealizowana w ciągu 2 (dwóch) miesięcy od dnia wpływu skargi (wniosku).
Po upływie tego terminu skarga (wniosek) nie będzie rozpatrywany.
7. Za pozytywne rozpatrzenie skargi (wniosku) uznaje się̨ naprawę̨ wady lub w przypadku,
gdy naprawa jest niemożliwy zwrot pieniędzy.

§ 25

1. Skarga (wniosek) nie będzie uwzględniana w przypadku, gdy pacjent:
a) przerwał zaplanowane leczenie bez podania przyczyny,
b) nie stosuje się̨ do zaleceń́,
c) samodzielnie dokonuje korekt udzielonych świadczeń,
d) zataił informacje mające wpływ na przebieg i efekt świadczenia,
e) uległ wypadkowi, w wyniku którego doszło do uszkodzenia obszarów poddanych zabiegom.

SPOSÓB KIEROWANIA KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI ZAKŁADU LECZNICZEGO

§ 26

1. Zakładem Leczniczym kierują wspólnicy spółki S-Med Gabinety Lekarskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zwani dalej Kierownictwem.
2. Kierownictwo wykonuje wszystkie obowiązki i prawa, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzi sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
3. Kierownictwo kieruje podmiotem leczniczym oraz komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 27

1. Każdy pacjent korzystający z usług Podmiotu Leczniczego zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu z uwzględnieniem późniejszych zmian jego treści, które nastąpiły po dniu złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z treścią Regulaminu.
2. Każdy z pacjentów korzystających z świadczeń zdrowotnych Podmiotu Leczniczego jest zobowiązany do przestrzegania zasad porządkowych obowiązujących Podmiocie Leczniczym.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz inne przepisy powszechnie obowiązujące. Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonywania zobowiązań́ związanych z daną usługą będą̨ rozstrzygane przez Sąd Właściwy dla siedziby Podmiotu Leczniczego.
4. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do dokonania modyfikacji postanowień́ niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż wprowadzone zmiany nie będą̨ naruszały praw nabytych przez pacjentów przed wejściem w życie zmian niniejszego Regulaminu.
5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.11.2023 roku.